Sunday, June 29, 2008

What's so great about farmer's market? And about my inspiration・ マーケットの魅力と私のインスピレーション


Today was the second day at the Sunday Market. It was SO hot and the market wasn't as busy as usual. I didn't sell too many, but I am finding out the cool things about being at the market. If you are thinking about starting your own craft business, local farmer's market is a great place to start, I think. You get to hear and feel what other people think about your work. And, you get to know other awesome artists in the area. Also, no matter what they sell, most of the vendors are great people. Today, a woman who sells very yummy strawberries bought one of my appetizer platters (on the left), and she gave me the last pint of her berries :-) (Thank you!)
I want to talk about my inspiration today. Her name is Rica Asanuma, and I have known her since when we were 14! She has been a best friend, ex-roommate, and such an inspiration throughout my adult life. Her encouragement and great tips keep me going on this new pottery endeavor. Rica was very talented as a 8th grader, and she is now a popular illustrator/artist in Japan. Please check out her website, http://rica-asanuma.com, to see her work.
今日はマーケットの2日目でした。 とっても暑くて、普段よりも人出が少なかったので、売り上げは??でしたが、マーケットに出店することの良さが分かってきた気がします。 クラフトビジネスを始めようと考えている方にはマーケットはお勧めですよ。 まず、一般の人が自分の作品をどう思っているかをじかに感じることができます。 それと、マーケットにいる他の素晴らしいアーティストの皆さんと知り合うことができるのも楽しいです。 アーティスト以外でも出店している皆さんが良い人が多いのも嬉しいです。 今日はとっても美味しいイチゴを売っている女性が、私の前菜用の大皿を買ってくださり、(写真左)しかも、イチゴのおすそ分けをしてくださいました。 (ありがとうございました!)
私のインスピレーションである大切な人を今日は紹介したいです。 彼女の名前は浅沼リカといい、彼女とは14歳の時からのなが~いお付き合いです。 親友であり、元同居人であり、今までいろんなことで力になってくれました。 新しい陶芸の冒険でも、彼女の応援や、とても嬉しいアドバイスが原動力になっています。 中2のときも才能にあふれた彼女でしたが、今はイラストレーターとして日本で活躍しています。 http://rica-asanuma.comで彼女の作品をごらんください。

No comments: