Sunday, January 24, 2010

Hooked! ・ 最近のはまりもの





Yet again, winter came... and everything froze. Clay, glaze, and even wax got frozen. My studio/garage was way too cold, so I took some time off from pottery, and I got hooked on crocheting :-) First, like everyone else would, I made scarves and hats for my family, then I discovered "amigurumi". They are stuffed crochet animals. The first pic shows my very first amigurumi bunny. Then, I made the bear boy & girl upon my kid's request. Then, I made three bear brothers for my MIL's birthday. I can't stop myself. When I started to get worried that there will be a huge army of animals by the time spring comes, the outside temperature finally became reasonable for me to work in my studio. This week, I was finally back in my studio. Getting my hands in the clay felt so good. Today, my teacher (A.K.A. "pot coach") Renee, gave me another awesome lesson on how to throw bowls. Renee is an excellent teacher. If you are interested in a private pottery lesson with Renee, please let me know. She currently teaches a few students, and there are a couple of spots left.
またやってきました冬、、、そして全てが凍りました。 今年は粘土だけでなく、釉やワックスまで凍りました。 車庫にあるスタジオは寒すぎて、作業ができる状態ではなかったので少し陶芸をお休みして、かぎ針編みにはまっていました♪ まずは世間の皆さんがするように、私も家族のマフラーや帽子を編み、それから発見してしまいました、、、編みぐるみ! 最初の写真は編みぐるみ第1号のウサギちゃん(娘はりなちゃんと命名)。 そして子供達のリクエストに応えてクマの男の子・女の子を作り、先日は義理ママのお誕生日プレゼントにクマ3兄弟を作りました。 誰か止めて(汗) 春が来る頃には家中動物だらけになるのでは、、、と心配し始めた矢先に、やっと寒さが和らいで、スタジオで作業ができるくらいになりました。 今週やっと陶芸を再開。 粘土こねるのが気持ちよかった~。 今日は私の恩師、ルネーさんが大きめのボールの作り方について教えてくれました。 ルネーはとっても教えるのが上手です。 ルネーの陶芸個人レッスンに興味がある方は私に知らせてください。 彼女は今何人かの生徒さんを教えていますが、もうすこし空きがあるようですよ。  


No comments: