Tuesday, April 21, 2009

Learning about the planets ・ 惑星について学ぶ


My daughter was learning about the planets at her preschool. She learned a great deal about them that she was teaching her parents about a thing or two, such as "Pluto is NOT a planet!" and "It's very hot on Mars!". Since I have a kiln sitting in the garage, I was able to contribute to her preschool when the kids made planets with clay. The pic on the left shows the ones I made as samples. On the right are my daughter's creations. Yes, I know the planets don't have dots and swirls, but it's good to have imaginations, right? (I just couldn't recall how they looked like...) Kids made really cool planets! Bright and colorful. It's fun to see what kids can come up with.
娘がプりスクールで惑星について学んでいました。 随分いろんなことを教えてもらったようで、親の私達にも、“冥王星は惑星じゃないんだよ”とか“火星はすごく暑いんだよ”と教えてくれました。 私はガレージの窯を生かして、子供達の惑星粘土細工のお手伝いをしました。 左の写真は私がサンプルとして作ったもので、右の写真は娘の作品です。 はい、惑星に水玉模様や渦巻きがないのはわかっています、、、でもイマジネーションを持つのは良いことでしょ?(というか、惑星がどんな色なのか全然思い出せなかったんです) 子供達はとてもおもしろい作品を作りました! 鮮やかでカラフルで、、、 子供の創造力にはいつも感心してしまいます。 


No comments: