Wednesday, December 3, 2008

New stuff ・ 新作







Here are some of the new stuff I have made recently. The bottom pic is cereal bowls. They are special order for Christmas gift. Each bowl is personalized inside (on the bottom of the bowl) and has drawings of things that mean a lot to the person. It was a lot of fun coming up with the design and drawing :-) I really liked this blue stripe patten, so I made more (second pic). I did ok at the Hillsboro Winter Market last week, considering little people traffic we had. I will be there this weekend, too. Drop by!
最近作ったものです。 3枚目の写真はクリスマスギフト用に特別注文でお作りしたシリアルボールです。 それぞれのボールの底にはお名前とその方が大好きなものの絵が描いてあります。 デザインを考えたりするのは楽しかったし、勉強になりました。 この青の縞模様が気に入ったので、違うものも作ってみました (真ん中の写真)。 先週のヒルズボロ・ウィンターマーケットでは、人出が少なかったわりにはまずまずの売り上げでした。 今週も出店しています。 ぜひお立ち寄りください! 

1 comment:

Unknown said...

まみさん、
今日、サンタさんの前でお会いしたレナです!帰り道で、息子さんの名前からピピピっと思い出して、ママクラで確認したら、やっぱりまみさんでした。(夏に、一度ワシントンパークでお会いした筈です:-)
私も学生時代に、陶芸のクラスをとっていたことがあり、日本へ行くたびに、益子焼やら陶器をスーツケースにつめて持って帰ってきます。今度まみさんのスタジオも是非拝見させていただきたいな~。
ちなみに、息子と私、TrainTrainとリンダリンダでジャンプダンスが毎朝の日課です(笑