Friday, August 13, 2010

Already August? ・ あっという間に八月、、、






I can't believe it's already August... Where did the summer go? Sunny hot days are so precious here in Oregon, and we are not having too many of them this year. Even in this short, not-so-hot summer, beer tasts great. I've been lucky to have a great beer guy (vendor) next to me all summer. Captured by Porches Brewing Company makes great beer with 98% organic ingredients. Occational tasting of their beer during the market inspired me to make these tall cups (first pic). I gave one of them to my husband for his birthday, and he enjoyed his birthday beer in it :-) I used the new glazes on them, and I like how they turned out. The second pic shows soap dishes. I know... They are a little too big... Smaller ones are coming soon. The last picture shows my new carving pattern. Carving leather-hard clay is so peaceful and meditating. I really enjoy it.
もう8月です。。。 夏は一体何処へ行ってしまったんでしょう? オレゴンでは晴れた暑い日がとっても貴重。 しかも今年は例年よりもさらにそんな日が少ないような気がします。 短く生ぬるい夏とはいえ、それでもビールは美味い! この夏ずっと、嬉しいことにマーケットでのお隣さんがビール屋さんでした。 Captured by Porches Brewing Company は98%オーガニックの材料を使った美味しいビールを造っています。 マーケット出店中にたま~にいただくサンプルのビールにひらめきを感じ、1枚目の写真のような背の高いカップを作ってみました。 旦那の誕生日に一つプレゼントしたら、お誕生会で早速このカップを使ってビールを飲んでました。 新しい釉を使ってみたのですが、綺麗な色が出たので嬉しいです♪ 2枚目の写真は石鹸置き。 そうです、、、 ちょっと大きすぎました。。。 もう少し小さいのを目下製作中です。 最後の写真は新しい彫りの模様です。 生乾きの粘土を彫るのってすごく気持ちいいんです。 瞑想にふけっているような気持ちになれて大好きです。

2 comments:

ヨウコ said...

こんにちは!先日、オレンコのファーマーズマーケットでお会いしたヨウコです。
私たちが買った石けん置きの写真が載っていて嬉しい!(笑)
これ、ちょっと大きいけれど、大きいから、却ってとっても使いやすくて便利ですよ。夫と「もう一個欲しいね」と言ってます。
29日のファーマーズマーケットでお会いできるのを楽しみにしていま〜す。

Mami said...

ようこさん、
石鹸置きを気に入っていただけて嬉しいです♪ あの大きさもポジティブに受け止めていただき、感謝です(笑) 昨日、違う色のものが2つ焼きあがりました。小さいのはまだ製作中で、この2つは以前のものと同じ大きさですが、、、 29日のマーケットに持っていきますね。 またお会いできることを楽しみにしています。