Sunday, July 13, 2008

New stuff ・ 最近作ったもの





Today was 4th week of the Sunday Market. I'm very happy that the sales are growing slowly but surely each time :-) I've made a few new stuff and I like them a lot. These business card holders ($10) are very cute. I would like to see them at sushi restautants or doctor's offices. Those plastic ones are too boring, right? Sushi plate set on the second pic ($25) turned out really pretty. I discovered this cool color by accident. Glazing is always a hit & miss, but this one was a big hit! I made these utencil stands on the third picture ($20~30) on a request from a customer. I made them heavier than normal, so they won't tip over easily.

今日はマーケットの4週目でした。 すこ~しずつですが、確実に売り上げが伸びているのが嬉しいです。 ここ2週間で新しく作ったものの写真です。 名刺立て(10ドル)は可愛くできました。 おすし屋さんや、ドクターのオフィスに置いてほしいな~。 だってよくあるプラスチックのはつまらないですよね。 2枚目の写真の寿司セット(25ドル)は綺麗な色に仕上がりました。 この色は偶然発見できたもので、嬉しかったです。 うわぐすりは、当たりハズレがいろいろですが、今回は大当たりでした。 3枚目の写真のオタマやフライ返しを立てるものは、お客様のリクエストで作ったものです。 (20~30ドル) 沢山立ててもひっくり返らないように少し重く作りました。

No comments: